Dijital Medya Planlama
Bugün sizlere Dijital Medya Planlamasının öneminden bahsederken, çağın gereğine uygun Sosyal Medya kullanımı hakkından da bilgi verici içerik paylaşıyoruz.
Sosyal medyanın tarihçesine ihtiyacımız yok, bu bilgileri direkt atlıyoruz. Malumunuz Mark(Zuckerberger) bir sosyal medya akımı başlattı. Facebook ile başlayan bu serüven tüm çılgınlığıyla Dünyayı sardı, tam gaz devam ediyor. Etmeye devam etsin biz, Dijital Medya Planlamayı Sosyal Medya ile harmanlayıp yazımıza devam ediyoruz.
Sosyal Medya zararlıdır yararlıdır faslını bir kalem geçelim, bizim konumuz Sosyal Medyanın meyveleri nasıl yeniyor, nasıl yenir ve kimler yiyor???
Son yıllarda internet kullanımının ve sosyal paylaşım sitelerinin artmasının bir sonucu olarak işletmeler büyük küçük fark etmeden sosyal medyayı reklam aracı olarak kullanmaya başladı. İllaki görmüşsünüzdür instagramda kıyafet satan, ayakkabı satan, zeytin yağı satanları…
Şahsen 5 kavanoz bal satan dışında herşeyi gördüm …
Kavanoz kavanoz bal önemli gerçekten ya neden satmıyorlar ki?
Nedeni sosyal medyayı daha genç neslin kullanması olabilir mi? Gençlerin bal sevmediklerinden değil de inandırıcılığı olmayan pazarlamayı sevmediklerinden sanki?.
Peki şirketler için sosyal medya niçin önemli? Bakın bu kısım çok önemli. Size istatislikler ile sunum yapmıyoruz ortada ki gerçeklerle devam edelim. Artık bir site yapılırken bilgisayar sürümünden önce mobil sürümü düşünülüyor nedenini tahmin etmek zor değil. Mobil cihaz kullanım oranı olağan üstü arttı ve artık telefonu olmayan ve sosyal medya kullanmayan yok. Dünya üzerinde her 13 kişiden birinin Facebook’a kayıtlı olduğunu, günde ortalama 460 bin kişinin Twitter hesabını açtığını ve YouTube’un her ay 800 milyon civarında ziyaretçiye ev sahipliği yaptığını düşünmenize gerek yok. Dediğimiz gibi istatislikleri biraz sonra unutacaksınız aklınızda tek kalan; çoook fazla kullanılıyor olacak. Tabi Metin Çelebi gibi bir hafızaya sahip değilseniz. Metin Çelebi kimdir? adlı makalemizi okuyabilirseniz bize de haber verin öyle bir makalemiz yok çünkü?.
Konumuz
Sosyal medyada yaptığınız bir çalışmanın etkilerini çok hızlı şekilde görebilirsiniz. Bu yüzden reklam aracı olarak sizin için mükemmel bir kanal olacaktır sosyal medya. Müşteriyle birebir iletişim halinde olmak bu açıdan sosyal medyayı çok güçlü bir iletişim platformu yapıyor. Üstelik çok geniş kitlelere hitap ediyor olacak ve paylaşılarak daha hızlı büyümenize katkı sağlamış olacaksınız.
Sosyal medyanın en önemli özelliklerinden biri de hızlı etkileşimdir. Yayınladığınız bir iletiye saniyeler için de cevap alabilir, böylece tüketicinin nabzını ölçebilirsiniz. Tüketici araştırmalarına harcanan paralar burada geçerli değildir. Sosyal medya sayesinde şirketler kendi müşterileriyle bağlantı içinde olup, onların olumlu ya da olumsuz yorumlarından yola çıkarak tedbirlerini alabilirler bakın tam size göre değil mi?
Sosyal medya reklama göre daha kalıcı bir niteliğe sahiptir. Çok para harcadığınız bir reklam bazen boşa gidebilirken (Bizde gitmez bkz: Arasokak İstanbul-sponsorlu), sosyal medyada örneğin Facebook sayfanızı beğenen biri, beğenisini geri almadığı sürece yada siz ona engel atmadığınız sürece (böyle birşeyi müşteriye kim yapar?) yayınladığınız her türlü içeriği görecektir.
Eveeet…Haydi kağıt kalemi çıkarın ve not almaya başlayın “Sosyal medyanın şirketler için sağlayacağı artılar” … Şaka şaka?sadece takılıyorum bunlar sınavda çıkmayacak.
- İnternet, diğer pazarlama kanallarına göre daha fazla sayıda kişiye ulaşma imkanı tanır.
- Sosyal medyada var olmak kolay ve diğer reklam araçlarına göre daha düşük maliyetlidir.
- Sosyal medya stratejiniz ile kolaylıkla mevcut pazarlama planınızı geliştirebilirsiniz.
- Sosyal ağlarda aktif olan kişilerin %53’ü belirli markaları takip edip, bu mecralarda onlar hakkında konuşuyor.
- Sosyal medya, şirketinizin yükselmesinde ve müşterilerle kolayca bağlantı halinde olmasında en kolay, en ucuz ve en hızlı yoldur.
- Yapılan araştırmalarda, şirketlerin sosyal ağlarda kendi marka avukatlarını oluşturabildikleri ve bu sayede satışlarını %48 artırdıkları görülüyor.
Ve yazımızın sonuna gelirken “Çok okuyan arkadaşlar şimdi sefilleri oynuyor.” tümcesiyle yorumu size bırakıp şimdilik noktayı koyuyoruz.
Kendinize iyi bakın.
Mehmet Enes/Arasokak İstanbul