Mobilizasyon Ve Yeni Trendler
Tüm dünyada müthiş bir mobilizasyon ve mobil erişim çılgınlığı yaşanıyor. Mobil iletişimin öngörülenlerden çok daha hızlı yükselişi paralelinde tüm kurum ve kuruluşları mobil uygulamalara yöneltti ve ardı ardına yenilikler sunulmaya başlandı.
Süregelen yenilikleri öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil kullanımının hızla artması muazzam bir cazibe yarattı. Dünya üzerinde milyarlarca insanın aktif olarak kullandığı sosyal medya ağlarının çoğalmasının sonuçlarını yaşıyoruz şu anda. Nesnelerin interneti ve yapay zeka gibi teknolojilerdeki büyük yükselişi sürüyor. Önümüzdeki yıllarda dijital alandaki pazarlama uygulamalarının önemini daha da artıracağının altı uzmanlarca çiziliyor.
Bu süreçte 1990’larda önce irimen olan, akabinde hızla küçülen ve minikleşen cep telefonları yeni teknolojilerle birlikte tekrar büyümeye başladı. Tabletlerle ebatsal olarak boy ölçüşür hale geldi. Mobil iletişim cihazlarındaki asıl gelişim ebatlarından ziyade donanım ve işlevlerinde oldu tabi ki.
Konuşma, mesajlaşma, saat vazifesi görme(hem kol saati hem alarm) basic özelliklerinin çok çok üzerini çıkan mobil cihazlarla yaşanan iletişimle birlikte yeni ürün ve hizmetler de gelişiyor.
Mobilizasyon’a Gelen Yenilikler
Yenilikler arasında bazıları çok ilginç hatta uçuk gelebilecek şeyler de var. İçlerinden biri fijital pazarlama. Yani fiziksel pazarlama ile dijital pazarlamanın harmanlanarak sunumu. Dünya’da da çok yeni sayılabilecek bir akımdan bahsediyoruz. Yaklaşık dört, beş sene önce Dünya’da başladı ancak ülkemizde uygulama alanları henüz çok kısıtlı bir kavram fijital pazarlama. Yaklaşık 3-4 senedir Türkiye’de konuşulan fijital kavramı, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir şekilde ulaşılmasını sağlayacak yöntemlerden biri olacak deniliyor. Biz de uygulamalarını takip ediyor ve nasıl bir trend yakalayacağın merakla bekliyoruz.
Sosyal medyada onlarca hatta yüzlerce farklı uygulama ve çeşitli temalı aplikasyonların(binlerce, on binlerce) yaygınlaşması ile birlikte farklı bir boyuta geldik. Bilim kurgu sinemasının yıllardır bize pazarladığı yapay zekaların kölesi olduk aslına bakarsanız. Artık birçok alanda hizmet vermeye başlayan makineler ve yazılımlar da, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyorlar. Öğrenen makinelere en yakın örneği, hemen her gün girdiğiniz Facebook. Yazılım, okuma alışkanlıklarınızı, kimin profilinde daha fazla vakit geçirdiğinizi gözlemleyebiliyorsunuz. Hangi gruplara ya da sayfalara yorum yaptığınızı sürekli kontrol ederek öğrenme sürecini geliştiriyor sistem. Facebook örneğinde olduğu üzere öğrenmeye programlanmış yazılımların sayısı giderek artıyor. Bu yazılımlar, pazarlama ve dijital sektörler başta olmak üzere, birçok sektörün hedef kitlelerini doğru tespitine bir adım daha yaklaşılmasına olanak sağlaması sebebiyle büyük cazibe merkezleri konumundalar.
Yeni Trendler
Şimdilerde 40 yaş ve üzerin olanların anımsayacağı ama pek çok gencin isimlerini bile bilmediği ICQ ve MIRC ile 90’lı yılların ikinci yarısında başlamıştı mesajlaşma. Sanal ortamda mesajlaşma geleneği kısa sürede yerini MSN çılgınlığına terk etmişti. Eş zamanlı olarak Skype’ın farklı sunumlarıyla gelişim göstermişti. Ve günümüzde ortalığı silip süpüren Whatsapp ile tavan yapmış durumda ve hiç durmaya niyeti yok. Sosyal medyadan iletişim ve mesajlaşma hızla yükselişini sürdürüyor. Dünya genelinde aynı anda milyarlarca ileti bir kullanıcıdan, kullanıcı ya da kullanıcılara paylaşılıyor. Baş döndürücü sayıların olduğu bu alanda mesajlaşma aplikasyonlarının sayısının ve içerisindeki reklam alanlarının artması bekleniyor.